59רדיו ישראלי
רדיו ישראלי

גלי צה"ל – גל"צ – היא תחנת רדיו ארצית השייכת לצה"ל ומתוקצבת מתקציב הבטחון של ישראל ומפרסומות.
תוכנית השידורים של גלי צה"ל כוללת תוכניות אקטואליה, מוזיקה, תרבות, שידורים חיים של מופעי מוזיקה, מגזינים בנושאי צבא וביטחון, יומני חדשות ועוד.
אחד המאפיינים הייחודיים לגלי צה"ל הוא שילובם של חיילים בשירות סדיר בתחנה בתפקידי קריינים, כתבים, עורכים, מפיקים, מגישי חדשות, מגישי מוזיקה, עורכים מוזיקליים ועוד. לצדם עובדים בתחנה עיתונאים המועסקים על ידי צה"ל. שילוב זה הפך את גלי צה"ל לחממה המצמיחה עיתונאים ואנשי תקשורת, שמועסקים אחר כך בעיתונים ובערוצי השידור האזרחיים. בין האנשים המוכשרים ומפורסמים שצמחו בגלי צה"ל: יונית לוי, יעקב אילון, גאולה אבן, רפי רשף, עודד בן עמי, ארז טל, אברי גלעד, אילנה דיין, גיא פינס, גולן יוכפז, ירון דקל, דב גילהר, מרב מיכאלי, טל ברמן, סיון רהב-מאיר, עידו רוזנבלום, גדי ליבנה ועוד.

תוכנית בולטות בגלי צה"ל:

"בוקר טוב ישראל", "מה בוער", "המילה האחרונה", "24 היום שהיה", "ציפורי לילה", "שישי חם", "אוניברסיטה משודרת", "קולה של אמא" ועוד.

גלי צה"ל – ההיסטוריה:
גלי צה"ל
החלה לשדר ב-24 בספטמבר 1950 בשעה 18:30. עם תרועת חצוצרות והשמעת "התקווה", את השידור פתח ראש הממשלה ושר הביטחון דאז דוד בן-גוריון. גלי צה"ל הוקמה על ידי צה"ל כהמשך לתחנות השידור של "ההגנה" שפעלו בירושלים ובתל אביב. מעמדה הממלכתי של גלי צה"ל קיבל תוקף בחקיקה ב-1956, בסעיף 48 לחוק רשות השידור, אשר מעניק לגלי צה"ל מעמד של תחנת רדיו ממלכתית. שידורי גלי צה"ל הועברו מבניין בית הספר "המנחיל" ברמת-גן עד שנת 1958, אז עברה גלי צה"ל לבניין ברחוב יהודה הימית 23 ביפו שם נמצאים אולפני גל"צ עד היום.

במשך שנים רבות שידרה גלי צה"ל שידורים המופנים בעיקר לקהל החיילים, תוכניות מוזיקה עם ד"שים מחיילים ותוכניות שונות הקשורות לצה"ל. משנת 1973, (לאחר מלחמת יום הכיפורים) עברה התחנה לשדר 24 שעות ביממה, הרחיבה את שידוריה לכלל אזרחי ישראל והוסיפה שידורי חדשות ותוכניות אקטואליה.

בשנת  1993 הקימה גלי צה"ל תחנת רדיו נוספת בשם גלגלצ, המשדרת מוזיקה ודיווחי תנועה בשיתוף הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים.

יצירת קשר עם גלי צה"ל

03-5126666
03-5126789 טלפון אדום